maandag 4 oktober 2010

Crowds in Tokio

Overal in het hostel wordt in het Engels reclame gemaakt voor "now wifi available in the room"! Er staat ook bij dat de hotel staff geen technical support levert. Het enige dat ik heb gekregen is een wifi sleutel, maar op mijn micro netbookje kan ik geen netwerk vinden met een fatsoenlijk bereik. In een uiterste poging om mij te helpen wordt er door de uiterst vriendelijke staf een mannetje bij gehaald die de meeste technische kennis schijnt te hebben. Hij loopt naar de eerste verdieping en opent een soort meterkast. Hij haalt een hendel over en plotseling wordt alles donker in het hotel. Na twintig seconden haalt hij de hendel weer terug en gaan de lichten weer aan. Deze manier van het herstarten van een modem kende ik nog niet en ik vraag me af wat de overige gasten in het hotel van deze actie vonden...
   Afijn, Ik tik dit stukje aan de receptie op een oude Japanse laptop van het oude vrouwtje dat het hostel runt. Af en toe verschijnt er een Japans teken op het scherm , maar verder gaat het prima.

Vanochtend sliepen we door de wekker heen vanwege onze jetlag. Wel lekker geslapen dus :-). Toch konden we nog wat meekrijgen van de vismarkt van Tokio, de grootste ter wereld. Na wat ronddolen liepen we via de visafslag een gigantische hal in waar honderden Japanners bezig waren met hun vis. De laatste stukjes vis werden uit de koppen gesneden...
...en de inktvissen lagen klaar om verpakt te worden.
Daarna hebben we een siteseeing trip gemaakt naar het havengedeelte van Tokio. Eerst met de monorail hoog boven de stad naar een van de haveneilanden...

...en daarna met een boottrip weer terug naar de stad.
Een van de hoogtepunten in Tokio zijn de crowds, de grote menigten mensen die je terugvindt in de metro, de trein, de stations en op straat. Er is een bekend kruispunt waar voetgangers van alle kanten de straat oversteken.
Het ziet (letterlijk) zwart van de mensen!

Het was vandaag een vermoeiende, klamme dag. Morgen vertrekken we uit Tokio richting Mt Fuji.

1 opmerking:

  1. Hallo Hassan en Diana,

    Leuk om te zien dat jullie goed zijn aangekomen en lekker aan het leven zijn in "japanese stijle'.
    Ik ben weer lekker aan het wennen in Diana haar functie, en het gaat goed hier in Hallum. Rustig aan daar en geniet ervan!Nogmaals dank voor al je inzet en structuur die je me gegeven hebt lady Di! Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen